Зарубіжна література 6 клас

ЛІТЕРАТУРА НА ЛІТО









До уроку на тему "Літературний фотоквест" (26.05.2020).



До уроку 08.05.2020
«Міо, мій Міо». Моральні цінності у творі
Як відомо, літературні твори не тільки розповідають про життя люде|І, нові країни, дивовижні подорожі, а й розкривають різні погляди на життя. Читаючи художній твір, кожен із нас отримує можливість над чимось замислитись, зробити певні ви­сновки, чогось навчитися.
Про що ж спонукає нас подумати повість А. Ліндґрен. «Міо, мій Міо»?
Провідною темою повісті «Міо, мій Міо» є тема родини. Хлопчик-сирота Буссе відчував себе зайвим у прийомній сім'ї, страждав від байдужості тітки й дядька, йому бракувало бать­ківської любові. У Країні' Далекій Буссе знайшов те, про що мріяв,— люблячого і турботливого тата, який поводив себе із сином саме так, як завжди хотілося хлопчику. На прикладі прийомної та справжньої родини Міо А. Ліндґрен у яскравому контрасті по­казала, якими не мають бути і якими мають бути стосунки батьків і дітей.

Дайте відповіді на запитання.
1. Чому, на вашу думку, тітку Едлю та дядька Сікстена не можна назвати хорошими прийомними батьками?
2. Сформулюйте уявлення Міо про ідеальні стосунки батька й сина.
3. На кого був схожий батько-король Міо?
4. Чому, на вашу думку, батько Міо, всі члени родини садів­ника були наділені саме тими якостями, які подобалися Буссе в його стокгольмських знайомих (родина Бенкс, тітка Лундін)?

Проблемні запитання
1. Чи вірите ви в те, що Міо насправді потрапив до казкової країни? Аргументуйте.свою відповідь.
2. Куди насправді міг подітися Буссе, якого розшукували у Стокгольмі як зниклого?
3. Як ви думаєте, про що завжди мають пам'ятати дорослі щодо
свого ставлення до дітей? (Дорослі не мають права забуватипро те, що діти потребують любові, уваги, піклування, ласки
і ніжності. А ще з ними необхідно спілкуватися. Тоді діти  не почуватимуться самотньо.)

Рольова гра
Уявіть себе на місці Міо, коли він дізнався про страшного лицаря Като і своє призначення. Розкажіть про ваші емоції в цей момент. Поясніть, чому Ііи нсо ж таки вирішили їхати до Країни Чужинецької на битву з ІСнто.

Завдання 
1. Проаналізуйте, як у повісті розкривається тема взаємодопо­моги. Наведіть відповідні приклади з тексту.
2. Наведіть приклади з тексту, які ілюструють, як Міо, долав страх і невпевненість у своїх силах під час походу проти Като.

 

До вивчення оповідання "Усмішка"

v Інтерактивна вправа «Різнокольорові капелюшки»

Білий капелюшок (колір інформації, пошуку істини)
1.Опрацювати статтю «Конфлікт» с.210 підручника.
2. Визначити конфлікт оповідання «Усмішка»

     Чорний капелюшок (колір сумніву, слабких сторін, негативу)
     Дати відповіді на питання:
     1.Якими автор зображую людей в оповіданні «Усмішка»?
     2. Як вони дійшли до такого стану?
     3. Як вони відзначають свята?

     Жовтий капелюшок (колір золота, хліба, переваг)
1.     Чому Тома (дитину) автор робить головним героєм?
2.     Чим Том відрізняється від натовпу?
   
             Червоний капелюшок (колір життя, емоцій)
1.     Спробуйте розповісти від імені Тома про його почуття на момент, коли у його руках опинилась усмішка Джоконди.

Синій капелюшок (колір неба, вищого розуму, мислення)
1.Розкажіть, як сприйняла сім’я  повернення Тома.
2.Чому Том ховає усмішку? Яку значення для нього вона має?

Зелений капелюшок (колір розвитку, прийняття рішень)
1.     Пофантазуйте, як Том змінить життя селища.  Придумайте продовження оповідання.






ТЕСТУВАННЯ З ТЕМИ «В.Г. Короленко «Сліпий музикант»

1. Хто займався вихованням Петруся?
А) мати, батько і дядько Максим;
Б) мати і батько;
В) дядько Максим.

2. З чого почалась любов до музики хлопчика?
А) гра на фортепіано;
Б) гра на сопілці;
В) відвідування концертів.

3. Хто у дитинстві був забіякою та розбишакою?
А) Петрик;
Б) дядько Максим;
В) Ставрученко-старший.

4. Чим з дитинства найбільше захоплювався Петрусь?
А) прогулянками з дядьком Максимом;
Б) їздою на конях;
В) грою на музичних інструментах.

5. Де вперше зустрілись Евеліна і Петро?
А) у лісі;
Б) на горбку;
В) у маєтку.

6. Якою була реакція Евеліни на зізнання Петруся, що він – сліпий?
А) заплакала;
Б) злякалась і втекла;
В) розсміялась.

7. Чому Петро Попельський довгий час не освідчувався першим у своїх почуттях до Евеліни? 

8. Як вплинула на Петра Попельського зустріч із дзвонарем?

9. Як дядько Максим зміг довести Петру, що його становище не найгірше?

10. Від чого забриніли сльози на очах дядька Максима на першому сольному концерті Петра?

11.Яка це частина сюжетної композиції «Так, він прозрів… Замість сліпої й невгамовної егоїстичної муки, він носить у душі відчування життя, він почуває й людське горе, і людську радість, він прозрів і зуміє нагадати щасливим про нещасних…»

12. Чого навчає твір В.Г. Короленка?


Для тих, кому цікаво!!!




Результат пошуку зображень за запитом "смайлик картинки"





Шановні учні! Пропоную вам перейти за посиланням і опрацювати матеріал за повістю Ч. Діккенса "Різдвяна пісня в прозі"

Вивчаємо творчість А. П. Чехова



Тлумачення кроссенсу. 1 - портрет автора, 2 - шинель влітку, бо вона надто важлива для Очумєлова, 3 - конфіскований агрус як абсурдність використання влади, 4 - сонні фізіономії, що цікавляться скандалом, 5 - закривавлений палець, як можливість привернути увагу, 6 - Хрюкін у всій красі, він має намір щодо власника собаки "я здеру з тебе, шельмо", 7 - жертва скандалу, 8 - шинель, як показник хамелеонівської поведінки Очумєлова, 9 - хамелеон. 2-9) шинель без обличчя - втрата людяності і порядності, звідси поведінка хамелеона, 4-9) натовп різнокольоровий, як хамелеон, але він безликий і безпринципний, а виховану людину не цікавлять скандали, 6-9) накрохмалена рубашка не приховає свинську і брехливу натуру хрюкіна, 8-9) шинель для Очумєлова - своєрідний "лакмус" зміни поглядів через запопадливість і чиношанування.

Картка для роботи на уроці


Хмарка тегів №1. Віднови афоризм Чехова та поясни його значення.








Любі шестикласники! Пропоную вам перевірити свої зання за вивченими розділами, а також переглянути мультфільм "Острів скарбів"




Орієнтовні завдання контрольної роботи


  Вступ. Міфи народів світу. Мудрість байки.
                                                    Варіант І
Початковий рівень (3 б.)
1.     За тематикою міфи не бувають:
а) фантастичними;                                  б) героїчними;
в) топонімічними;                                   г) про створення світу.

2.     Ким , за давньогрецьким міфом, був Прометей?
а) богом;                                                  б) титаном;
в) героєм;                                                 г) людиною.

3.     Через чиї утиски Геракл отримав своє ім’я?
а) Геї ;                                                       б) Афіни;
в) Гери;                                                     г) афродіти.

4.     Себелюбство, егоїзм засуджується в давньогрецькому міфі:
       а) «Дедал і Ікар»;                                     б) «Нарцис»;
       в) «Деметра і Персефона»;                      г) «Пігмаліон і Галатея».
      
5.     Ця частина байки, як правило, подібна до прислів’я:
а) розповідь;                                             б) мораль;
в) вступ;                                                    г) основна частина.

6.     Батьком байки вважають:
а) Федра;                                                   б) І. Крилова;
в) Езопа;                                                    г) Геродота.

Середній рівень (3 б.)
7.     Чим зачарував Орфей Аїда (за міфом  «Орфей і Ерідіка»)?
8.     Перелічіть відомих вам байкарів.
9.     «У сильного безсилий винен завсігди…»    це мораль байки…?

Достатній рівень (3 б.)
      10.    Дайте визначення поняттям.
Міф.  Байка.  Алегорія.

Високий рівень (3 б.)
   Виконай одне із запропонованих завдань
·         Напишіть т-мініатюру  «Мій улюблений міфологічний герой»
·         Напишіть  власну байку (прозову чи віршовану) про дружбу та зраду.

   


 Вступ. Міфи народів світу. Мудрість байки
                                              Варіант ІІ
Початковий рівень (3 б.)
1.     Де, за віруванням стародавніх греків , мешкали боги :
а) у Карпатах ;                                       б)  на Олімпі;
в) на Кавказі ;                                        г) на Евересті.

2.     Міф «Ра та Апоп»  належать до міфів:
       а) слов’янських;                                   б) індійських;
       в) єгипетських;                                     г) грецьких.

3.     Що Прометей викрав у богів і приніс людям ?
а) воду;                                                  б) вогонь;
в) їжу ;                                                   г) щит .

4.     Чиї стайні очистив  Геракл ?
а) Зевса ;                                                б) Гефеста;
в) Гери;                                                  г) Авгія.

5.     Байка «Квартет » належить :
       а) Езопу ;                                             б) Федру;
       в) І.Крилову ;                                      г) Гесіодові.
      
6.     Кого принесли в жертву  звірі  з байки Лафонтена «Зачумлені звірі»:
а)  Барана;                                            б) Лева;
в) Осла ;                                               г) Лиса.

Середній рівень (3 б.)
7.     Які міфи вважають найдавнішими ?
8.     Перелічіть , що зробив Прометей для людей.
9.     « О так і в нас: є гроші – маєш право,
Немає – то під суд іди …»   це мораль байки…?

Достатній рівень (3 б.)
      10.    Дайте визначення поняттям.
Міфологія.  Езопова мова.  Алегорія.

Високий рівень (3 б.)
   Виконай одне із запропонованих завдань
·         Напишіть твір-мініатюру  «Мій улюблений міфологічний герой»
·         Напиши власну байку (прозову чи віршовану) про працьовитість та лінивство.

 

Контрольна робота за темою “Байка" (орієнтовні завдання)

Рівень 1. 
       1. Коротке, переважно віршоване, алегоричне оповідання, в якому закладено повчальний зміст,— це... .
А новела; В повість; Б  байка; Г оповідання. 
      2. Відображення одного предмета через інший 
називається...
А алегорія.  В іронія;  Б  сатира;  Г гумор
3. Художній прийом перенесення властивостей людей на тварин, рослини, предмети — це...
А гротеск; В персоніфікація; Б  іронія; Г градація.
4. Батьківщина байки — це...
А Давній Єгипет; В Давній Китай; Б Давня Індія; Г Давня Греція. 
5. «Батьком байки» вважають...
А Гомера; В Езопа; Б  Федра;  Г Тіртея. 
6. Езоп народився у... 
А Фрігії; Б Анатолії; В Афінах; Г Спарті.
7. Мораль у байках Езопа подається...
А на початку твору; В моралі немає; Б  у середині твору; Г наприкінці твору.
8. Езоп писав байки... 
А у віршованій формі; Б у прозовій формі; В  поєднуючи віршовану та прозову форми; 
9. Назвіть автора вислову «У сильного безсилий винен завади». 
А Езоп;  В І. Крилов; Б  Федр;  Г Ж. Лафонтен.  
10. Коли відбувається дія у байці Крилова «Бабка й Муравель»?
А Влітку; В взимку;  Б  навесйі; Г восени.
 11. І. Крилов використовував у своїх байках...
А гумор; В іронію;  Б  сатиру; Г сарказм.
12. Назвіть байку І. Крилова, з якої взято вислів «Щоб буть музикою,
потрібне тут уміння». 
А  «Вовк і Ягня»; В «Квартет»;  Б   «Бабка й Муравель»; Г «Крук і Лисиця».

Рівень 2.
1. Визначте структуру (побудову )  байки.
2. Які людські вади засуджувалися в байках?
3. Назвіть відомих вам байкарів (6-7 прізвищ)

 Рівень 3. 
1. Дайте визначення поняттю «байка».
2. Поясніть термін «езопова мова». Із чиїм ім'ям він пов'язаний?
3. Дайте визначення поняттю «персоніфікація». Наведіть приклади ви­користання цього художнього прийому.

Рівень 4.  (1 питання на вибір) 
1. Визначте, який внесок зробив Езоп у розвиток жанру байки.
2. Напишіть твір-мініатюру на тему: «Чи актуальні байки Езопа і Крилова сьогодні?»

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу